Zaplanuj i rozwiń swój startup!

startupy-saas.jpg

Pobierz arkusz SaaS

Plus: zyskaj dostęp do rocznego archiwum z treściami dla przedsiębiorców!

Chcesz wiedzieć, czy twój biznes SaaS ma szansę na sukces? Sprawdź to na papierze, a później zacznij prace nad konkretnym projektem.

Pobierz gotowy arkusz, który wystarczy edytować. Wpisujesz w nim plany abonamentowe (dostępne trzy), liczbę pracowników, ich średnie wynagrodzenia, a także koszty marketingu, wynajmu biura i wielu innych aspektów - oczywiście nie wszystkie musisz wypełnić – to kwestia indywidualna. Arkusz pozwoli Ci się dowiedzieć jakie musisz mieć ceny i ilu subskrybentów (płacący klienci), aby generować zysk.

arkusz-glive.jpg

Pobierz arkusz (plik do edycji w formacie .XLSX - Excel. Oblicz koszty i zysk swojego startupu SaaS

Arkusz jest wstępnie wypełniony, abyś od razu – na przykładzie – zauważył co i jak. Dzięki temu późniejsza edycja będzie łatwiejsza!

Dodatkowe bezpłatne i unikalne treści, jakie otrzymasz

Poza arkuszem do pobrania zyskasz dostęp do archiwum GLIVE.pl, w którym znajdziesz m.in.:

1. 4 metody sprzedaży dla introwertyków (PDF)

introwertyk-sprzedaz.jpg

Jesteś introwertykiem? W tej sytuacji sprzedaż będzie dla ciebie nieco trudniejsza. Nie oznacza to jednak, że musisz koniecznie związać się z ekstrawertycznym handlowcem. Samodzielnie również możesz nawiązywać współprace, partnerstwa, jak również sprzedawać bezpośrednio konsumentom. Trzeba tylko opanować kilka metod i wypracować własną strategię.

Polecam i opisuję szczegółowo 4 metody sprzedaży dla introwertyków. Są to:

1. Oferowanie produktu wtedy, gdy klient rzeczywiście o niego poprosi. Czyli: odpowiadanie na potrzebę.
2. Umiejętność udzielania komplementów, które podnoszą poczucie własnej wartości u klienta.
3. Umiejętność słuchania i wykorzystania ciszy.
4. Bycie ekspertem w danej dziedzinie, co zapewnia autorytet i buduje zaufanie w oczach klienta.

2. Jak pozyskiwać klientów – poznaj metodykę AARRR

aarrr-mailing.jpg

Poznaj metodykę AARRR (Acquisition, Activation, Retention, Referral, Revenue). To mierzalny proces, dzięki któremu odwiedzający staje się potencjalnym, a następnie płacącym klientem.

AARRR został stworzony w 2007 r. przez Dave'a McClure'a, założyciela inkubatora startupów 500 Startups. Obecnie jest to standardowa metodyka dla wielu przedsiębiorców z całego świata – osobiście również z niej korzystam.

AARRR składa się z pięciu faz:

1. Pozyskiwanie (Acquisition)
2. Aktywacja (Activation)
3. Utrzymanie (Retention)
4. Polecenia (Referral)
5. Dochód (Revenue)

3. Platformy online, czyli jak rozwiązać problem jajka i kury (PDF)

platforma-online.jpg

W swoich książkach, szczególnie w „Stwórz jednorożca”, przekonuję że największe szanse na stworzenie dużej i dobrze prosperującej firmy mają założyciele startupów, którzy decydują się na platformę online czy też biznes typu marketplace. W takiej firmie zazwyczaj mamy dwie strony: kupujących i sprzedających. Aby pojawili się kupujący, musimy mieć sprzedających, i vice versa.

Wyzwaniem przy tworzeniu platform jest to, czy najpierw powinniśmy sprowadzić kupujących, czy sprzedających, a może da się to zrobić równocześnie? W dodatku: jak tego dokonać? Kogo i jak przekonać do korzystania z platformy?

Przygotowałem niemal 20 taktyk dla założycieli platform. Mam nadzieję, że jeśli rozwijasz platformę, to choć część z nich okaże się dla Ciebie przydatna i wykorzystasz je w rozwoju swojego biznesu. Szczerze mówiąc, jestem przekonany, że będą przydatne, bo sprawdziły się w wielu startupach, które obecnie są globalnymi markami!


Dodatkowo w archiwum:

  • Polecane książki dla przedsiębiorców

  • Filmy i wywiady z przedsiębiorcami

  • Przydatne narzędzia do prowadzenia biznesu

  • Ciekawostki ze świata startupów

Zostaw maila, odbierz wszystkie gratisy i otrzymuj co tydzień nowe, unikalne treści opracowywane przez Grzegorza Kubera, red. naczelnego StartUp Magazine i autora bestsellerów „Stwórz jednorożca. Od idei po startup wart miliony” oraz „Przeskok. Jak rozwinąć własny biznes, kiedy wciąż pracujesz na etacie”.