Wiek klienta a medium z jakiego korzysta

Demografia to kolejny z fundamentów przy zrozumieniu ludzi, ich potrzeb i podejmowanych decyzji. Weźmy taki przykład: kobieta w wieku 70 lat, kupująca brukowiec „Życie na gorąco”. Jest to tygodnik zawierający „plotki i ploteczki”, głównie z życia gwiazd. Ma średni nakład ponad 700 tys. egzemplarzy i czytelnictwo na poziomie 2,5 mln osób w Polsce. Średnia sprzedaż to ok. 520 tys. egzemplarzy. Można powiedzieć, że to świetny wynik jak na polskie realia. Co więcej, właścicielem tygodnika jest wydawnictwo Bauer, które jest także właścicielem innych popularnych tygodników tego typu: „Twoje imperium” (średnia sprzedaż 315 tys. egzemplarzy), „Rewia” (ok. 220 tys.), „Świat & Ludzie” (ok. 180 tys.), „Na żywo” (ok. 170 tys.) i „Dobry tydzień” (ok. 165 tys.). Bauer jest tutaj monopolistą – właścicielem wszystkich tytułów generujących największą sprzedaż. I teraz pytanie: kto kupuje te gazety? Wiadomo: starsze kobiety. 
 

Read More
Dlaczego przedsiębiorca powinien znać się na filozofii

Możesz odpowiedzieć na to pytanie, mówiąc że chcesz mieć dobrze płatną pracę, kochającego partnera i duży dom, ale to tak naprawdę rzeczy, których chcesz doświadczyć w życiu, nie zaś otrzymać od życia. Pytanie: „Czego chcesz od życia?” ma szersze znaczenie. Nie chodzi w nim o cele, jakie starasz się realizować każdego dnia poprzez wykonywanie dziennych aktywności, ale o główny cel w życiu.

Read More
Czas, w jakim żyje twój klient

Chcąc lepiej trafiać w potrzeby ludzi i rozumieć dlaczego podejmują poszczególne decyzje i wybory, należy zrozumieć czas, w jakim żyją. U każdego przeważa życie w teraźniejszości, przeszłości lub przyszłości – każdy nadużywa jednej z trzech głównych stref czasowych, jednocześnie nie korzystając z pozostałych.

Read More
Sześć podstawowych potrzeb człowieka

Każdy człowiek jest unikalny, ale mamy tak samo zbudowany system nerwowy, który u każdego działa identycznie - to kwestia gatunku, nie różnic w osobowości. W tym systemie funkcjonuje sześć podstawowych potrzeb (tzw. core needs), a zachowania ludzi prowadzą do tego, by zaspokoić te potrzeby. Dla niektórych pewne potrzeby są ważniejsze lub mniej ważne, a środki, jakimi je zaspokajają, są różne. Nie zmienia to faktu, że te potrzeby istnieją - są prawdziwe i występują u każdego. Jakie to potrzeby?

Read More